donderdag 12 april 2007

Aansluiting bij

Geen wonder dat we partners in crime zijn geworden, schone schijn en ik. Dat dagje zee staat zeker (?) ook wel op het lijstje van een zonnige dag. Maar een dwarsligger als ik ben, denk ik loodrecht op datgene wat de meesten de moeite vinden om voor in de file te gaan paraderen, want dat is toch het juiste woord voor heel traagjes voorbij rijden in een shimmer en shine vehikel.
Te veel wind gaat niet samen met een zwierig rokje, daarentegen wel op het nippertje met een badhairday. De zee leek me ook iets te droog naar mijn eigenzinnige zin en waar nat iets te koud voor een zwempartij en met het strand heb ik ook weinig nuttigs aangevangen. Het zeeklimaat is ook altijd tegendraads, kouder in de zomer, warmer in de winter, met een gemiste warmere thuisbasis op een dag als vandaag.
Over die zee wou ik het NIET hebben. Wel over een ander ding dat ik NIET gedaan heb, simpelweg omdat het indruist tegen een principe. Het heet CELEBRITY SPOTTEN. Not done. Al onderwegzijnde naar een onbestemd plekje om een maaltijd aan de haak te slaan in Brugge. Werden we tegengehouden, wegens opnames. "Opnames" klinkt wel intrigerend, in zijne pure dan. Want na het doorgaan, botsten we op Herbert Flickerdeflack, maar ik zou hem Aspe genoemd hebben wegens de Bruhgse setting. Waar het op neerkomt is dat je zo'n mens in het passeren niet moet aangapen. Geen meer- of minderwaardige dan een normale blik vind ik het waard. Zo'n Vlaamsche ster is ook maar een mens, in dit geval een oudere man. Daar mag niet naar gekeken worden, jonge geitjes lusten geen oude blaadjes, wel jonge viriele 20somethingdudes, maar die werden niet gespot. Desalnietemin, toch een happy END.

Geen opmerkingen: