zondag 15 april 2007

encore quelques mots...

Wat volgt is een nachtelijk schrijfsel dat niet direct het meest vrolijke is maar net daarom wel past in de pisblomgeur en schijn-ideologie. ;)

Verdwaasd, verdwaald,

verbaasd over hoe één trede

een volledige trap kan zijn

daal ik af in de kelder

van mijn diepste geheimen.

Peinzend over het verleden

en racend door de toekomst

wordt mijn bewustzijn volledig opgeslorpt

door het heden.

De teletijdmachine op zijn kop...

"Wat als?" wordt luidop gedacht.

Geen antwoord...

Woorden schieten tekort

of net te lang

want trachtend de afkeurende blikken niet te zien

en in gedachten worstelend

met woorden, of slechts letters,

vinden enkel twee gloeiende tranen een uitweg.

Gedragen, gevangen, gedomineerd

door allesoverheersende waarden

stel ik mij vragen over wat komen gaat.

Maar ik denk dus ik ben,

denk ik...

Of is het louter denken op zich geen voldoende voorwaarde?

In stukken, verspreid over de badkamervloer

krijgt de kapotte spiegel het verwijt gebroken te zijn.

Maar turend in de scherven

lachen twee paar ogen elkaar bemoedigend toe.

Een knipoog.

Aarzelend,

stap voor stap

begeven voorzichtige voetjes zich op de dubieuze koord

die "waarheid" schijnt te heten.

En langzaam maar zeker

vertaal ik mijn verhaal

voor de dove, de blinde en de onwillige zielen.

Een zucht.

Ik adem een wolk van vertrouwen in en uit

want desalniettemin haalde de zwaartekracht mij niet onderuit.

En ik besef nu meer dan ooit:

ik denk dus ik ben,

zonder meer.

Geen opmerkingen: