zaterdag 19 mei 2007

Boeren

Boerenjasmijn, een prachtige heester. Hij is de meester der heerlijk geurende struiken en in volle glorie aanwezig in onze tuin. Volledig in bloei vanaf mei en een ware aanrader voor de smaakpapillen van ieders neus.
Na het bijleren van dergelijke botanische weetjes zou ik het planten van een boerenjasmijn moeten opnemen in mijn strakke planning voor wanneer ik een tuin heb, wanneer ik een huis heb, wanneer ik geld heb en wanneer naar alle realistische waarschijnlijkheid eerst nog een hele resem andere voorwaarden vervuld moeten worden.
Dit stukje krijgt de titel boeren, niet omdat ik houd van de mannen die het beroep uitoefenen, maar...
Ben ik er trots op (ja) of niet (maar ik wil niet enkel gesofisitceerd overkomen, vandaar...), boeren kan ik! Na bepaalde drankjes zelfs zo hard dat ik het voel tot in mijn neus. Boerenjasmijngeur bijgevolg weggeboerd, ik moet terug de tuin in!

1 opmerking:

Licht bewolkt zei

nog een blogster met groene vingers ontdekt! Mijn favoriet blijft toch een doodsimpele magriet.