vrijdag 8 februari 2008

Een open mic later


T is een van mijn niet-vastgeroeste gewoontes, minstens sinds jaar en dag of maand, om naar de maandelijkse open mic avond te gaan in het depot. Gisteren leek het om een of andere reden minder opgewekt dan normaal, minder volk (verwijt aan de lesvrije w**k), slechtere organisatie: onvindbare 'artiesten', aankondigingen met twijfel over de meest eenvoudige artiestennamen à la 'Thomas'.
Inhoudelijk weet ik wel dat ik mijn eisen niet te hoog moet stellen, maar dat doe ik stiekem telkens toch een beetje met het nodige gekir en de meest uitgesproken 'kritische smoelen' tot gevolg. Desalniettemin toch maar respect voor de mensen die het een kans geven hun dromen na te jagen en hun muzikaal talent inmiddels duidelijk verder ontplooid hebben dan pakweg het mijne. Drie jonge gasten vielen uiteindelijk nog binnen de smaak, één daarvan was een welbepaalde Maarten wiens stem ik al dan niet terecht associeerde met Caleb Followill van de geweldig leuke The Kings of Leon. Het minpunt daaraan was dan weer dat Maarten beter zou zijn overgekomen met een vette drummer achter zich en een bassist...


Voor de mensen die nog geen plannen hebben: op zondag 17/02 tussen (ik denk) 14-18 uur is er alweer een open mic, ditmaal 'the best of' van het afgelopen jaar. Benieuwd wie de uitverkorenen zijn!

Geen opmerkingen: