vrijdag 22 februari 2008

Foutje moet kunnen baas!

Check, check, check it out, before you send it
dat (b)lijkt (me) een gouden regel.
Vaak voorkomende blunders:


hoer: das geen Freudiaanse slip of the tongue, hoewel hij dat zou tegenspreken. Vaak scheld ik wel eens iemand onbedoeld uit, door een tussen de regels geglipte hoer, hIEr echter probeer ik dat welbewust te vermijden.

gezoen: ik heb zo-even gezien dat ik het ongewild had over gezoen, wanneer ik ongewild gezoen zou zien, zou ik echter wijselijk zwijgen over "dat ik gezoen heb gezien", want dat is roddelen en das iets waar ik (n)ooit aan doe!

soms maak ik zelfs de domste fouten wanneer ik een mailtje met mijn eigenste naam wil signeren: de l wordt vaker dan me lief is een m en de i een o. Dan denk ik aan appelmoes en daar krijg ik verdomde honger van.

Dan is er nog zoiets als "met vriendelijke grieten", de vriendelijke grieten mogen dan wel degenen zijn waarmee je het liefst op stap gaat, maar formeel klinken ze allesinds niet.



met vriendlijek grietsn,

pisvmom

3 opmerkingen:

Anoniem zei

drommels drommels drommels, jij hebt ook altijd pech hé. Mijn neus zei al dat er iets niet pluis was in de voorgaande posts ;-)

Anoniem zei

hahehi

Anoniem zei

na het lezen van dit tekstje, ging ik spontaan zelf aan het schrijven en typte ik "er kraait geen 'haai' naar". freudiaans of niet, jij bent mijn inspiratie!