zondag 18 januari 2009

Wilt gij?

Ik heb zoveel woorden gestroomd vandaag en voorgaande dagen. Ze handelden over: mannen, vrouwen, koffie, mannen en vrouwen, mannen en ik, ik en mannen, het leven, hoe dat vooruitgaat of juist heel lang stilstaat. Ik heb veel woorden laten komen en ze zijn niet op. Als er een ding is waarvan ik steeds genoeg lijk te hebben, dan heb ik het gevonden en moest het zoveel waard zijn als pakweg goud, dan zou ik mijn boterhammen verdienen met schrijven of spreken, desnoods over boterhammen. Over kwaliteit hebben we het dan niet.
Wat ik nu wil zeggen is dat er zoiets lijkt te bestaan als te veel zeggen. En te veel zeggen zonder een hogekwaliteitseis leidt tot gezever. Een van mijn producten is gezever, in de vorm van woorden, niet van saliva, laat dat duidelijk zijn. Nu zit dat zo. Als je zoveel zegt, natuurlijk moet er eens dat punt komen waarop je niets meer kan zeggen, zogezegd. Maar dat punt bereik ik dus niet, wat ik wel bereik is dan weer een punt waarop ik denk dat ik het punt heb bereikt waarop anderen genoeg van mijn woorden hebben geslikt. Waardoor ik een tijdelijke tijd van revalidatie verplicht ben aan mijn sperpartner(s). Gedaan met mijn gepraat, ik ga in congé. Ik ga het niet lang volhouden. Maar ik móet broeden op nieuwe gespreksstof en ik moet broeden op momenten waarop ik die gespreksstof zal kunnen brengen op een mooie manier en in een prachtige interactie een echt gesprek van twee mensen, van vrouw tot man en terug: van man tot vrouw.
Het probleem is dat ik die momenten, waaraan ik nood zal hebben nog niet geregeld heb. Ik heb ze niet geregeld, omdat ik ze niet geregeld krijg. Omdat ik een bange wezel ben. Ik geraak niet zo ver om na al dat vertelsel tot een vraag te komen.
Een vraag als: wilt gij met mij.... eens... een goed gespreksmoment vastleggen in onzen agenda. Of iets in die aard, ik hoop dat iemand snapt waarover het gaat, want met veel woorden heb ik natuurlijk maar weer weinig of een deel gezegd. Dat is natuurlijk het gevolg van dat bange wezel zijn. En de consequenties die met de belangrijkere vragen en antwoorden samenhangen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

We zitten in hetzelfde schuitje, pisblom.
Mijn vraag begint ook met "wilt gij met mij ...... " :-)
Als er geoefend moet worden,
dit oor stelt zich kandidaat en deze mond zal u van gewenste replieken voorzien!

Anoniem zei

"Wilt gij met mij trouwen?" vraagt J aan A.. yep, dat is het scenario binnen 9 jaar als gij er niet snel voor gaat ;-)
"Een neen heb je, een ja kun je krijgen" of nog "wie niet waagt, niet wint" (of blijft maagd). Laat je niet kennen pisblompot en go for it ! Voor gezever kun je voorlopig al wel bij J terecht(al dan niet met wat saliva erbij)

Anoniem zei

voor gezever kan je ook bij E en L en S terecht zou ik denken
voor een 'ja' echter....

Annelies zei

ELS, ken ik niet :)

Anoniem zei

bij mij kunt ge ook altijd terecht voor wat gezever!! over blues brammen, blijheid en andere banaliteiten,
maar mijn replieken zullen heel waarschijnlijk ook zeverrrr, gezeverrrrrrr zijn
dag maatje!!