zaterdag 21 april 2007

Harde tijden

Whamm, ik smijt mij neer op de manier waarop ik dat gewoonlijk doe, heel elegant. Maar ditmaal krijg ik een slag in mijn nek. Van een kussen zou je veel kunnen verwachten, maar op zijn minst dat het zacht is. Ditmaal niet, een tempur kussen. Ik begin daar spontaan mee te lachen, hoe absurd om een slag van een kussen te krijgen wanneer dat niet gebeurt in een kussengevecht, waarvan jongens naar het schijnt wel eens durven denken dat het een typische meisjesactiviteit is bij "sleepovers". Daarmee moet ik lachen en van binnen komen er allerlei rare bijgeluidjes, want er zit iets op mijn borst, een opkomende hoest, geen vogel, noch een kabouter, want die laatse hoort op een paddestoel te zitten.
Zodus lig ik daar nog steeds op de plek die toebehoort aan de andere vrouw des huizes. Ik heb zo mijn bedenkingen, ach ja, het blijkt een actief kussen genoemd te worden, het heeft dus even tijd nodig en dan zak je er geleidelijk in weg, daar waar nodig, maar veel te laat naar mijn ongeduldige normen.
Als het aan mij lag, dacht ik al liggend, dan zou ik bij het horen van "actief kussen" geen associatie maken met een kussen, maar met het kussen. Een werkwoord dat door menig aantal mensen beoefend wordt. Het kan een sport zijn, want als je er iets over leest dan is dat weleens dat je er x aantal calorieën mee verbrandt per minuut, voor mijn part per uur voor de fanatiekelingen. Geef mij toch maar joggen!

1 opmerking:

Anoniem zei

ik herken hier de vrolijke, soms lichtelijk te snel gaande gedachtengang van mijn immer zonneschijn pisblomgeurtje! ziezo nu heb je ook een reactie van mij ;o) zet hier maar alles op wat er gebeurt, dan ben ik ook op de hoogte als ik je lang niet meer zie in het hectische Leuven en omstreken. tot maandag! x