dinsdag 24 april 2007

Lomp

Al meermaals heb ik geconstateerd dat ik een licht lichtprobleem heb.

Wat dat zoal kan inhouden is een van de volgende -intussen aan het licht gekomen- scenario's, waarvan de vaste waarde het probleem vormt.

A.: Het kleinste kamertje, op een plek waar je je niet zo hard thuisvoelt en bijgevolg geen dingen doet als de deur niet op slot doen of de poging om een onmogelijk op te hijsen broek voortzetten in de gang. Daar op die plek gebeurt steevast het volgende: doorspoelen, licht uit, het slot op de deur zoeken en met wat geluk snel naar buiten raken.

B.: Rok uit, licht uit, rok wegleggen aan de andere kant van de kamer en vervolgens naar je bed zoeken aan de ene kant van de kamer. Op zo'n cruciaal moment zou ik -als logisch mens- moeten beseffen dat ik een aantal gevaarlijke schoenen bezit waarmee mijn pad bezaaid is, maar ik struikel.

Het probleem zit hem in de volgorde van de handelingen die ik uitvoer, logisch lijkt die niet te zijn als het op de combinatie van "juiste timing" en "het licht uitdoen" aankomt. Dan maar besluiten dat ik als ik zo doorga dagelijks energie uitspaar met dank aan die lompigheid. Laatstgenoemde komt trouwens ook tot uiting wanneer ik de kap van mijn pull begin te wassen en rijkelijk shampoo in mijn ogen smeer. Dan maar besluiten dat ik grondiger gewassen ben dan bedoeld

Geen opmerkingen: