dinsdag 29 mei 2007

Ik geef er nen draai aan

Ik wenste dat ik ergens kon zijn op een plek. Daar waar de zon nog lichtjes schijnt tussen de bomen maar waar er toch een internetverbinding mag zijn. Of geen andere plaats in de ruimte maar in de tijd, in een ver verleden waarin ik nog geloofde dat visjes op hun rug slapen. Dat laatste zou dan zeker bijzonder genoeg zijn om aan iemands mouw te gaan hangen met een volledig lichtgewicht in de strijd om daarna zachtjes te kunnen fluisteren wat ik gezien had. Gelukkig kan ik tijd en ruimte overbruggen in mijn hoofd, zodus was ik vandaag weer even dat kleine meisje dat nood heeft aan een moeder die ontbijt op bed brengt wanneer ze zich niet goed voelt. Dat niet zo goed voelen moet ook ergens in mijn fantasie ontstaan zijn, want dat is de plaats in mijn hoofd waar vermoedelijk een zee was met hoge beukende golven en ik heb daar maar in gerold en gedoken en dat totdat ik er twee dagen later nog niet goed van was. Er moet iets plaatsgevonden hebben als een gratis uitstapje naar de zee of een té té lange rit in een achtbaan op een kermis of nog liever in een pretpark -want daar valt er veel pret uit de lucht te plukken. Een dag en half kon ik er de gevolgen van dragen en zingen van "I'm spinning around, move out of my way". Nu zie ik slechts lettertjes dansen, maar ik kan beter. Dus, move out of my way, dat k gauw een danske placeer!

Geen opmerkingen: