dinsdag 11 september 2007

Duel

Wat als, er ooit harde woorden zijn gevallen, als protest tegen het geromantiseer én dan voornamelijk voortijds settel-gedrag en -gedachten. Er werden misschien wat vuile woorden aan vuilgemaakt, er werd lichtjes spreekwoordelijk gekotst. Het leek wel een anti-settel-pact. In stilzwijgen gezworen. Wat als, er vanalles begint te broeien en een rooskleurige toekomst in het vizier komt, dichter en dichter en dichter. Niks concreets, slechts een bende dagdromen die een overal plegen op gedachten. Wat als? Dan gebeurt er iets. Een innerlijk duel tussen niet gebeurende en onuitgesproken dingen. In de Clinch, denken aan een mooi authentiek gerestaureerd huis dat opgedoemd is in de dromen versus de kots die neergestort is.

Misschien mag elke verscholen romanticus zichzelf niet blijven negeren en moet hij massaal op straat komen en protesteren voor de romantiek. Dan wandel ik eens tussen die actievoerders en vorm ik een correcter beeld, niet beperkt tot de settelgeprikkelden, misschien word ik wel bekeerd!

1 opmerking:

Anoniem zei

Annelies,

ik weet dat we ooit stilzwijgend dat anti-settel-achtige pact sloten, MAAR schoon gerestaureerde herenhuizen, romantische middeleeuwse bedden, gemiste oproepen, marokkaanse kindjes, vijf-tv-series enzovoort doen mij ook wel eens wegdromen naar mooiere oorden... laten we een nieuw pact opstellen... ik denk nog even na over de inhoud maar onze bijbel wordt dat boek dat we aan marie-louise kado deden, ok? En ohja: als je nu toevallig eens een geweldig huis tegen komt maar je hebt niemand om het te delen: we kunnen het ook tijdelijk samen bewonen (totdat we die schone bedden beu gehoord zijn, haha, dom mopje). See you baby