dinsdag 25 maart 2008

Wijvenweek 24-30 maart - wijverig gezwijmel over de wijverigste week


Ik weet niet of u het al ontdekt heeft, de wijvenweek van de blogsters is van start gegaan. Natuurlijk weet ik dat pas vandaag, op dinsdag, want de week start op maandag. Nu ja ik zit met een gemengd gevoel. Misschien omdat ik me geen meisje en geen vrouw voel dat ik best kan denken "waarom dan geen wijf?" Misschien vind ik het ondanks de denigrerende connotatie toch best gepast wegens de humor die het woord kan uitstralen. Ik sta er ook wel positief tegenover omdat ik onlangs heb bekend dat ik mij best wat harder zou willen engageren in het blogland! Dat ik maar beter geen Leuvense blogdrinks meer zou missen en volgend jaar echt wel eens naar de Bwards moet in Antwerpen.
Maar na deze enerzijds voel ik een anderzijdse zijde opkomen. Dan komt het idee "waarom moet dit", het creëert dat wij vs. zij sfeertje, niet dat iets moet. De enige misschien terechte opmerking die ik wil maken is dat de "opgelegde" topics dé typische girllystuff zijn als: shoppen, mannen... nu wil ik niet ontkennen dat ik daar zelf ook vanalles over te zeggen kan hebben en dan liefst over de laatstgenoemde categorie! Ik vind het gewoon net iets minder origineel als iedereen binnen de 24 uren die in een dag gegeven zijn over één en hetzelfde thema blogt.
Nog een bemerking die de anderzijdse zijde terug kan omkeren naar de positieve zijde en dat is de hoop en zelfs het vertrouwen in de originaliteit van alle andere wijverige blogsters. Het woord is aan jullie! En het initiatief is mooi... een welgemeende proficiat!

1 opmerking:

Anoniem zei

ey wijveke
ik kwam net de wijvenweek tegen en ik dacht 'dat moet ik aan annelies melden' maar natuurlijk wist ge't al, tis immers al zondagavond (ik merk zelfs ineens dat het een uur later is dan mijn klok mij doet geloven), ik ben zoals altijd laat op de hoogte...
hoedanook: over die laatste categorie wijvendingen moogt ge mij altijd op de hoogte houden ;) haha