maandag 14 april 2008

SOUND

Ik heb een nieuw lievelingsprogramma. Neen het is niet het knotsgekke(?) programma 'Het programma van Wim Helsen', want daarover durf ik nog geen echte uitspraak te doen. Het is te vroeg om Wim al te beoordelen op een schaal van "lievelingsprogramma" want dan zou zijn show namelijk echt wel zeer goed moeten zijn. En misschien vind ik het wel tamelijk goed. Maar hoe dan ook, het wordt niet mijn lievelingsprogramma.

Waar het dan wel om draait, zonder verder rond de pisblompot te draaien: SOUND
Da's een programma dat ik twee keer met volle goesting heb uitgekeken. En da's niet moeilijk want het duurt maar een goed, goedgevuld, half uur. Sound zit vol muziek, zoals de correct gekozen programmanaam verraadt. Spontaan denk ik dat het weer eens gaat om iets dat alleen de BBC geslaagd kan fabriceren door zomaar even gauw de hipste britpop-indie namen bij elkaar te schrapen en samen te proppen.
Panic at the disco, die ik al altijd had afgedaan als zo'n 'mediocre emo band als 't maar kan zijn' brachten een verrassende, doch niet zo originele (check Amy Winehouse & Selah Sue) Valery cover in de rubriek "cover van de week". The Wombats waren niet zo zeer met een ander repertoire, dan wel in een andere straatmuzikant-setting te zien, het swingde in berlijn of keulen of.. waar ze 12 euro verdienden die in de gitaarkoffer van de volgende bende muziekmakende straatmuzikanten werden gestort .

De afsluiter die verraadt wat er klaar ligt voor volgende week, kan dan weer zorgen voor het passende gewatertand. Check dat maar op www.bbc.co.uk/sound/ week 22 (hoe triest en typisch dat ik er in geslaagd ben 20 afleveringen te missen! MAAR er zijn online filmpjes) bevat een portie: the Feeling, Hadouken!, Pigeon Detectives e.a.


Hadouken!


Zaterdag, 14 uur, BBC2

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beginnend met een kinderlijke brok evolutie;

"The fish swam
Out of the ocean
And grew legs
And they started walking
And the apes climbed down
From the trees
And grew tall
And they started talking",

laat Sam Sparro in zijn "Blak and Gold" een controverse veren tussen Wetenschap en Emotie. De Natuurlijke fenomenen rondom ons -Hoe Machtig, Krachtig of Prachtig ook- verliezen hun waarde in de afwezigheid van Liefde.

"If vision
Is the only validation
Then most of my life
Isn't real"

Gevoelens verifiëren het zicht, het Zicht op zn beurt versterkt het eerste. De twee zitten vervlochten met elkaar in dit toch wel Smooth, sexy and Poppy nummer dat me wel in de maak viel....

Verder dan; The Wombats, The Courteeners en de cover van Amy...

Very nice indeed!

Anoniem zei

Pisblompot !

Black&Gold is effectief een meer dan geslaagd nummer... ik weet niet onder welk muziekgenre ik het moet catalogeren, maar allesinds hetgene dat mij wel energie weet te geven.
Voor als je er maar niet genoeg van kunt krijgen: fabchannel.com is een interessante site voor gratis online concerten van onder andere Bloc Party, Zita Swoon, A Brand, The Datsuns en niet te vergeten Minus The Bear en vele anderen ! Check it out!